• به روزرسانی: 1400/10/08
  • بازدید: 7564
برق موردنیاز جوش گل میخ

 

برق موردنیاز برای جوش گل میخ عرشه فولادی 

مشکلات برق سه فاز و دیزل ژنراتور در اجرای سقف عرشه فولادی

برق مورد نیاز جوشکاری گلمیخ-دستگاه استادولدینگ

جهت اجرای برشگیر به روش ذوبی یا همان گلمیخ توسط دستگاه استاد ولدر (Stud Welder) به توانی در حدود ۱۳۰ kw (کیلووات) نیاز است. این توان برق مصرفی را به دو روش می توان تامین نمود.

  1. تامین برق توسط دیزل ژنراتور
  2. تامین برق توسط برق سه فاز شهری

جهت اجرای صحیح گلمیخ بسته به تنظیمات دستگاه و شرایط اجرایی ساختمان  به ژنراتوری با توانی بین ۱۶۰ تا ۲۵۰ KVA (کیلو ولت آمپر در بازار به کاوا  KVA معروف است) نیاز است. آمپر اولیه دستگاه، زمان جوشکاری، طول کابل ها، ضخامت رنگ تیرها، چند لایگی ورق ها (Over Lap)، سختی موضعی تیرها (بر اساس تنش های حرارتی) و غیره از عمده عوامل تعیین کننده توان ژنراتور مورد نیاز در بازه کاوایی قید شده هستند. لازم به ذکر است توان اسمی و عملی ژنراتورها با هم تفاوت دارند. لذا ممکن است ژنراتوری با توان ۱۸۰ کاوا قادر به تامین برق مورد نیاز دستگاه استادولدر نباشد که مسلما نشان دهنده کم بودن توان عملی ژنراتور نسبت به توان اسمی آن است. همواره فروشنده یا موجر ژنراتور نسبت به توان واقعی دستگاه خود اطلاع دارد لذار پرسش این سوال جهت حصول اطمینان ضروری است.

تامین برق توسط برق سه فاز شهری

هر چند این مورد توصیه نمی شود اما به هر حال یکی از روش های تامین برق دستگاه استادولدر محسوب می شود. در صورت تامین برق سه فاز شهری یا صنعتی با فیوز ۶۴ آمپر با آمپر دهی ۴۰۰ برای هر فاز می توان از آن استفاده کرد اما همواره بدلیل نوساناتی که در فازها بدلیل بارکشی غیر مساوی وجود دارد حصول سه فاز یکسان به سختی امکان پذیر است که نتیجتا به دستگاه استادولدر صدمه وارد خواهد کرد. در بسیاری از مواقع این اتفاق می افتد که در محل پروژه برق سه فاز در دسترس نیست و یا اگر هست قدرت کافی برای برقراری قوس الکتریکی قدرتمند دردستگاه استاد ولدینگ را ندارد که همین امر باعث کیفیت بد جوش و کنده شدن گلمیخ ها می گردد ، حال چه باید کرد ؟

1- در بعضی مواقع برق سه فاز موجود است اما قدرت کافی ندارد :

اول : فیوزبرق سه فاز را از 35 آمپر به 60 آمپر تبدیل کنید .

دوم : اگر کابل برق از کنتور به دستگاه ضعیف است مثلاً 4*2 می باشد آنرا به 10*2 تغییر دهید . 

اگر برق ورودی 32 آمپر شهری باشد و ضخامت رنگ بال فوقانی تیرها کم باشد جوابگو خواهد بود 

2- در بعضی مواقع کلاً برق سه فاز موجود نیست :

راه حل : در این مواقع با نظر دستگاه نظارت کارگاه میتوان از گلمیخ های پیچی (گل پیچیا پرچی استفاده نمود 

درصورتیکه قصد اطلاع از قیمت و خریدعرشه فولادی را داریدکلیک فرمایید.

کارشناسان شرکت فولادکبیر در اولین فرصت آماده پاسخگویی به مشتریان محترم میباشند.

 

برق موردنیازجوشکاری گل میخ