• به روزرسانی: 1401/07/23
  • بازدید: 19007
محاسبه قیمت عرشه فولادی
روش محاسبه قیمت سقف عرشه فولادی  

 یکی از ابهامات رایج برای مشتریان خرید ورق عرشه فولادی، نحوه محاسبه قیمت عرشه فولادی است. به هر حال متریال های مختلفی برای اجرای سقف عرشه های فولادی مورد استفاده قرار می گیرند که بر اساس ترتیب ارزش مالی، عبارتند از:

  • ورق گالوانیزه فرمینگ شده به شکل رول: ۶۱٪  
  •  میلگردهای حرارتی: ۱۳٪
  •  بتن مصرفی:  ۱۱٪
  • دستمزد اجرا: ۶٪
  •  گل میخ و شعله پوش سرامیکی: ۴٪
  • فلاشینگ گالوانیزه و تسمه مهار: ۲٪
  •  میخ و چاشنی انفجاری و صفحه برش: ۲٪

محاسبه قیمت عرشه فولادی

محاسبه قیمت سقف عرشه فولادی

 محاسبه هزینه ها و متریال

ورق گالوانیزه عرشه فولادی :

ضخامت ورق گالوانیزه عرشه فولادی بسته به نقشه و شرایط مختلف از 0.7 میلی متر تا 1.2 میلی متر قابل استفاده است.

ورق گالوانیزه خام که دارای عرض 125 سانتی متر است، به چند صورت فرمینگ خواهد شد. (برای ورود به صفحه مربوط به فرمینگ و وزن هر متر ورق های عرشه فولادی پس از فرمینگ،  کلیک کنید.)

به منظور محاسبه 1 متر مربع از عرشه فولادی در نقشه سازه، لازم است که مقدار وزن همپوشانی ورق ها روی تیرها در نظر گرفته شوند. لذا قیمت ورق گالوانیزه عرشه های فولادی که بر اساس وزن خریداری می شوند در هر متر مربع، با رابطه زیر محاسبه می گردد.

نکته بسیار مهم: قیمت فرمینگ ورق فولادی به صورت قیمت روز به هزینه هر کیلو از ورق های فولادی اضافه می شود.

میخ و چاشنی

میخ و چاشنی به منظور فیکس کردن ورق های عرشه های فولادی بر روی تیرها در سقف، مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به اینکه در هر متر مربع، دو عدد میخ و چاشنی مورد استفاده قرار می گیرد، برای محاسبه هزینه این متریال ها لازم است که  قیمت روز میخ و چاشنی   ضربدر 2 شود.

 گل میخ

گل میخ یکی از مهم ترین و فنی ترین عضو در سقف عرشه فولادی است. گل میخ وظیفه انتقال نیروی برشی در تمامی جهت ها را دارد. خود گل میخ ها یا برش گیرها در سایزهای مختلفی تولید می شوند. بر اساس نقشه سقف عرشه های فولادی، معمولا 2.2 الی 3 عدد از گل میخ ها در هر متر مربع از سقف مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین، برای محاسبه هزینه گل میخ ها، لازم است که قیمت روز هر عدد گل میخ را در تعداد مصرفی (2.2 الی 3) ضرب کنید تا قیمت نهایی بر اساس متر مربع دریافت شود.

فلاشینگ

برای محاسبه قیمت فلاشینگ ها که یک ورق گالوانیزه با ضخامت 0.5 میلی متر است، لازم است که قیمت روزانه هر متر طول فلاشینگ در 1 متر مربع ضرب گردد.

 آرماتور

آرماتورها میلگردهای 8 آجدار هستند که به صورت شبکه 20 در 20 با یک شاخه میلگرد آتش پاد در هر شیار فیکس می شود. برای محاسبه قیمت آرماتور لازم است که قیمت روز میلگرد 8 الی 20 آجدار در 2.4 کیلوگرم ضرب شود.

تفاوت آرماتور با شبکه مش آماده

در صورت نیاز می توان به جای آرماتور از شبکه مش آماده که در ابعاد 6 متر در 2.10 وجود دارد، استفاده کنید. قیمت شبکه مش آماده گران تر از قیمت آرماتور است و همچنین، وزن آن نیز بیشتر از آرماتور می باشد.

روش محاسبه قیمت عرشه فولادی

قیمت سقف متال دک

محاسبات بتن ریزی در سقف عرشه فولادی

بتن بر اساس نقشه سقف عرشه فولادی، با دو عیار 300 تا 350 استفاده می شود. تقریبا برای هر متر مربع از عرشه فولادی، نیاز به 1 متر مکعب بتن می باشد. به منظور محاسبه قیمت بتن ریزی، باید قیمت روز یک متر بتن را تقسیم بر  10 کنید تا در نهایت، قیمت بتن برای هر متر سقف متال دک تعیین گردد.

لازم به توضیح است که علاوه بر قیمت بتن ریزی، قیمت دستمزد اجرای سقف متال دک نیز به هزینه فوق اضافه می شود که در سال 1400 برای هر متر، حدود 25000 تومان بوده است. همچنین، میزان پرت ورق گالوانیزه، هزینه حمل و نقل نیز به قیمت های ذکر شده اضافه می شوند.

محاسبه قیمت سقف استیل دک

قیمت سقف عرشه فولادی

نکات پایانی در مورد قیمت سقف عرشه فولادی

قیمت سقف عرشه فولادی، طبق میزان ضخامت و ابعاد ورق های عرشه فولادی، می تواند متفاوت باشد. ورق های عرشه فولادی، از ضخامت 0.8 میلی متر تا 1.2 میلی متر قابل خریداری اند. به همراه این ورق ها نیز، فلاشینگ ها و گل میخ ها ارائه می شوند.

با توجه به اینکه هر روز قیمت روز متریال ها در حال تغییر هستند، لازم است که برای برآورد قیمت دقیق اجرا و خرید سقف عرشه فولادی، نقشه پروژه، جزئیات آن و تمامی متریال هایی که مورد نیاز می باشند، مشخص گردند.

از مزیت های اجرای سقف متال دک، می توان به کاهش هزینه های جاری به دلیل کاهش زمان اجرایی سقف است. سقف عرشه های فولادی می تواند در مدت زمان کوتاهی راه اندازی شود و همچنین، بتن ریزی نیز به صورت همزمان اجرا خواهد شد. قیمت پایین عرشه های فولادی نسبت به سقف تیرچه بلوک ها و دیگر سقف ها، از جمله مزیت های این نوع سقف است.

در فصل های سرد سال که میزان ساخت و ساز کاهش پیدا می کند، تقاضای مردم برای اجرای سقف عرشه فولادی نیز کاهش پیدا کرد. بنابراین، به دلیل کاهش تقاضا، قیمت این سقف ها نیز کاهش پیدا می کنند. همچنین، در روزهای تعطیلی مانند عید نوروز، ساخت و ساز در کشور ایران کاهش پیدا می کند و این موضوع نیز می تواند باعث کاهش تقاضای مردم برای اجرای سقف عرشه های فولادی شود. به دنبال این موضوع، قیمت سقف های عرشه فولادی نیز کاهش پیدا می کنند.

از دیگر معیارهایی که می تواند بر روی قیمت سقف متال دک تاثیر بگذارد، شرایط سیاسی کشور است. به هر حال شرایط سیاسی کشور بر روی قیمت ارز تاثیر می گذارد. بدیهی است که هر چقدر قیمت ارز در کشور ایران افزایش پیدا کند، قیمت خرید متریال های عرشه فولادی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

در صورتی که قصد اطلاع دقیق از قیمت سقف متال دک و متریال های مورد استفاده دارید، بهتر است که با کارشناسان فروش شرکت در ارتباط باشید. در این صورت تمامی معیارهایی که باعث تغییر قیمت عرشه های فولادی می شوند، به شما توضیح داده خواهند شد.

جمع بندی

در صورتی که قصد محاسبه قیمت دقیق عرشه های فولادی را دارید، می توانید به بخش پیش فاکتور آنلاین (کلیک) مراجعه کنید.