• به روزرسانی: 1401/08/07
  • بازدید: 4634
ورق گالوانیزه شهرکرد
آشنایی با خط تولید کارخانه ورق خودرو شهرکرد

در خط تولید کارخانه ورق گالوانیزه، ورق ها با روش غوطه وری داغ و به صورت پیوسته تولید می شوند. از جمله مزیت های استفاده از این روش برای تولید این ورق ها می توان به مقرون به صرفه بودن، امکان ایجاد ضخامت های مختلف و بالا، استحکام بسیار زیاد، چسبندگی پوشش گالوانیزه به ورق فولادی و ... اشاره کرد.

کلاف های سرد خام به عنوان ورودی خط با کمک ماشین های جوش و به صورت مقاومتی به همدیگر متصل می شوند. سپس، به عنوان یک نوار پیوسته به خط ارسال خواهند شد. برای اینکه آلودگی های سطحی کاهش پیدا کنند، ورق شسته می شود و در نهایت از خشک کن عبور داده خواهد شد.

ظرفیت ذخیره سازی ورق گالوانیزه در انبار، حدود 420 متر است. این انبار در کارخانه تولید ورق، برای ایجاد سرعت ثابت در فرآیند جهت جوشکاری و اتصال ورق ها، قرار داده شده است. ورق ها پس از اینکه از انبار خارج می شوند، به سمت بخش شستشوی اصلی می گردند تا تمامی آلودگی ها از بین بروند و مشخصات ورق به حد کوره آنیلینگ برسد. در این بخش، ورق از میان غلطک های شوینده عبور داده می شود و ورق با کمک محلول های الکترولیتی شسته خواهد شد. سپس، ورق ها آبکشی می شوند و با هوای گرم خشک خواهند شد. سپس، ورق وارد کوره آنیلینگ می شود و در هوای اتمسفر محافظت می گردد.

خرید ورق گالوانیزه شهرکرد

خرید ورق گالوانیزه شهرکرد

ورق گالوانیزه در سه مرحله مختلف از جمله پیش گرم، گرم کردن و همدمایی آنیل می شود و توسط سیستم خنک کننده، به دمای مناسب برای حمام مذاب می رسد. پس از اینکه ورق از حوضچه خارج شد، یک لایه نازک از فلز روی، روی ورق ایجاد می شود و با کمک جت هوا نیز ضخامت پوشش تنظیم می شود.

در مرحله بعدی، ورق گالوانیزه وارد برج خنک کننده می شود تا با کمک سیکل خنک کاری، اندازه اسپنگل و گل های پوشش گالوانیزه کنترل شود. دمای ورق با کمک دمش هوا، کاهش پیدا می کند. همچنین، ورق از تانک آب عبور داده می شود تا با کمک هوای گرم، خشک گردد.

در مرحله بعدی، ضخامت پوشش ایجاد شده روی ورق گالوانیزه به صورت پیوسته و اتوماتیک اندازه‌گیری می شود. برای اینکه خواص مکانیکی ورق بهبود پیدا کند، ورق در قفسه اکسین پاس صاف می شود و سطح ورق نیز با کمک غلتک های کششی یکنواخت خواهد شد. برای اینکه ورق گالوانیزه در زمان نگهداری شوره نزند، آن از میان غلطک های پوشش دهنده مواد شیمیایی عبور می دهند تا یک لایه پوشش کروماته روی سطح آن ایجاد شود.

برای اینکه پیوستگی سرعت در فرآیند تولید ورق گالوانیزه حف شود، ورق در انباره خروجی ذخیره می شود و سپس، برش می خورد و روی میزهای افقی و عمودی، بازرسی سطحی انجام می شود. اگر نیاز باشد، می توان سطح ورق را با کمک روش الکترواستاتیک روغن‌کاری کرد تا در نهایت ورق ها بسته‌بندی شوند و وارد بازار گردند. ورق های تولید شده در کارخانه شهرکرد دارای خاصیت فرم پذیری بالا، جوش پذیری مناسب، استحکام خوب در عین داشتن ضخامت پایین، صافی سطح خوب، رنگ پذیری بالا و ضد خوردگی، است.

تاریخچه شرکت ورق گالوانیزه شهرکرد

  • تاریخ امضاء قرارداد با کنسرسیومی متشکل از شرکت ایریتکِ ایران و CMI بلژیک : 24/1/1384
  • تاریخ افتتاح خط تولید کارخانه به دست ریاست محترم جمهور: 24/8/1389
  • تاریخ تنفیذ قرارداد: 9/4/1385
  • محل تامین نیازهای مالی پروژه:  بانک SG فرانسه، بانک صادرات استان چهارمحال، محل منابع عمومی و آورده سهامداران
  • ظرفیت تولید ورق گالوانیزه: 400 هزار تن در سال
  • صادرات: کشور عراق، افغانستان، پاکستان و امارات
  • میزان اشتغال مستقیم:  400 نفر
  • میزان اشتغال غیر مستقیم:  4000 نفر

ورق گالوانیزه شهرکرد

ورق گالوانیزه شهرکرد

نتیجه گیری

ورق گالوانیزه شهرکرد در کارخانه ورق خودرو چهارمحال تولید می شود. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت این ورق و خرید آن، می توانید با کارشناسان شرکت فولاد کبیر در ارتباط باشید.