• به روزرسانی: 1401/08/07
  • بازدید: 3547
ورق گالوانیزه کاشان
کارخانه تولید ورق گالوانیزه کاشان

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان که با نام شرکت صنایع گالوانیزه فجر سپاهان نیز شناخته می شود، در سال 1374 شروع به کار کرد. هدف از راه اندازی این شرکت تولید ورق گالوانیزه با کمک روش غوطه وری گرم مداوم است. البته این کارخانه در سال 1379 به بهره برداری رسید.

کارخانه تولید ورق گالوانیزه کاشان دارای یک سایت تولید بوده و زمینی با مساحت 72 هکتار دارد. این کارخانه در 14 کیلومتری شهرستان کاشان قرار گرفته است. خط گالوانیزه این کارخانه، دارای ظرفیت اسمی 100 هزار تن ورق گالوانیزه در سال است. ضخامت های ورق گالوانیزه کاشان 0.25 تا 1.25 و عرض آن از 600 تا 1250 میلی متر است.

کلاف های ورودی در کارخانه، ورق های فولادی نورد سرد شده و آنیل شده هستند که کیفیت فول هارد دارند. شرکت گالوانیزه کاشان، اولین شرکت تولید ورق گرم است که دارای سابقه بسیار زیادی است و می تواند اقدام به تولید ورق ها با دانش و اطلاعات کافی کند.

خطوط تولید در این شرکت شامل اسیدشویی، نورد سرد رفت و برگشت، گالوانیزه گرم مداوم، برش عرضی و فرم دهی ورق هستند. از جمله مزیت های این شرکت می توان به موقعیت جغرافیایی مناسب و قرار گرفتن در مرکز کشور ایران، دسترسی آسان به جاده ریلی، فاصله 600 متری از ریل راه آهن و 1800 متری تا جاده ترانزیت شاره کرد.  

کارخانه تولید ورق گالوانیزه کاشان

کارخانه تولید ورق گالوانیزه کاشان

انواع ورق گالوانیزه فولاد امیرکبیر کاشان

ورق های گالوانیزه فولاد امیرکبیر کارخانه کاشان، در سه شکل زیر عرضه می شوند:

  • کلاف گالوانیزه
  • محصولات تخت گالوانیزه
  • مقطع سینوسی و ذوزنقه ای

حفاظت سطح ورق های گالوانیزه

معمولا برای محافظت از سطح ورق گالوانیزه کاشان، آن ها را تحت عملیات شیمیایی غیرفعال سازی، روغن کاری و یا هر دو قرار می دهند. البته در کارخانه کاشان، ورق های گالوانیزه تحت عملیات شیمیایی کروماته قرار می گیرند تا سطح ورق ها در برابر رطوبت و شوره محافظت شوند. وزن پوشش کروماته در ورق ها، 15 الی 20 میلی گرم در هر دو طرف است. در صورتی که مشتری سفارش مخصوص داشته باشد، می توان ورق های گالوانیزه را بدون عملیات شیمیایی سطحی به مشتری عرضه نمود.

جرم پوشش

مقدار وزن پوشش در هر طرف از سطح ورق گالوانیزه، نباید کمتر از 40 درصد از استاندارد تعیین شده در تست یک نقطه ای باشد. در کارخانه تولید ورق های گالوانیزه کاشان، جرم پوشش بسته به درخواست مشتری و بر اساس استاندارد JIS G ۳۳۰۲ تعیین می شود. این وزن از 90 تا 275 گرم بر متر مربع متغیر خواهد بود.

تولید کارخانه تولید ورق گالوانیزه کاشان

خط تولید کارخانه تولید ورق گالوانیزه کاشان

آشنایی با خط تولید کارخانه تولید ورق گالوانیزه کاشان

در خط تولید کارخانه ورق گالوانیزه کاشان، ورق های نورد سرد شده طبق یک فرآیند پیوسته و مداوم به ورق گالوانیزه تبدیل می شوند. پوشش دهی روی این ورق ها، با کمک غوطه وری در وان مذاب روی خواهد بود. برای اینکه این روش جهت تولید ورق های گالوانیزه انجام شود، ابتدا ورق را با کمک عملیات شیمیایی و حرارتی تمیز می کنند. اکسیدهای سطحی را حذف می کنند. سپس، ورق ها از کوره آنیل عبور داده می شوند تا عملیات حرارتی به منظور ایجاد خصوصیات مکانیکی مطلوب انجام شود. در نهایت دمای ورق به دمای مناسب برای غوطه وری در وان می رسد تا ورق خام با کمک پوشش دهی با روی، به ورق گالوانیزه تبدیل گردد.