• به روزرسانی: 1401/08/08
  • بازدید: 4029
ورق آلوزینک گالوآلوم
ورق گالوالوم آلوزینک چیست

ورق آلوزینک گالوآلوم یک نوع ورق فولادی است که می تواند با کمک یک پوشش محافظ و پیوند متالوژیکی پوشیده شود. این ورق دارای پوشش فلزی با ترکیب Al55%-Zn43.5%-Si1.5% است. به همین خاطر، این ورق ضمن اینکه از مزایای آند فدا شونده فلز روی استفاده می کند و سد مکانیکی خوبی را در مقابل عوامل خورنده ایجاد خواهد کرد، می تواند مقاومت به خوردگی بسیار عالی، مقاومت به خراش زیاد و سایش داشته باشد. این محصول به دلیل پوشش خاص دارای شکل پذیری بسیار فوق‌العاده و یکنواختی پوشش است.

ورق آلوزینک گالوآلوم در شرکت هفت الماس قزوین و با کمک روش غوطه وری و در فرآیندهای آنیل پیوسته جهت تثبیت گرید فولاد، تولید می گردد. این محصول دارای گل های ریز و یکنواخت، ظاهر نقره‌ای رنگ و زیبا و ماندگاری مطلوبی است. امروزه، این ورق می تواند به جای ورق گالوانیزه مورد استفاده قرار گیرد، چرا که مزیت های بسیار زیادی را از آن خودش کرده است.

ورق آلوزینک گالوآلوم

ورق آلوزینک گالوآلوم

گالوالوم را بهتر بشناسیم

پوشش ورق فولاد کربنی با پوششی از آلیاژ روی و آلومینیوم با کمک فرآیندی با نام Hot-Dip، به طور پیوسته انجام می گردد. این نوع از ورق، ترکیبی از 55 درصد از فلز آلومینیوم و 43.5 درصد از فلزی روی و 1.5 درصد از عنصر سیلیکون است.

سیلیکون استفاده شده در ورق آلوزینک گالوآلوم، می تواند قدرت چسبندگی این نوع ورق را افزایش دهد. در واقع، تغییر فرم و کشش افزایش پیدا می کند و چسبندگی پوشش نیز حفظ می شود. با کمک حضور دو ترکیب ذکر شده در این محصول، این محصول مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی دارد. روی نیز می تواند تا حد زیادی از خاصیت کاتدی فولاد محافظت کند و مقاومت در برابر خوردگی را افزایش دهد.

گالوالوم را بهتر بشناسیم

گالوالوم را بهتر بشناسیم

ورق آلوزینک گالوآلوم برای داشتن مقاومت بالا در برابر خوردگی و طول عمر زیاد، دارای آلیاژی با نام گالوالوم (Si-Zn-Al) یا آلوزینک می باشد. این نوع ورق به دلیل پوشش خاص خودش، می تواند برای ساختمان های تجاری مورد استفاده قرار گیرد.

از سال ۱۹۷۲ تا به حال بیش از ۱۴۰ میلیون تن از این نوع ورق در جهان تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول به دلیل داشتن تنوع بالا، فرم دهی خوب، زیبایی و بازدهی بلند مدت، یکی از بهترین ورق ها در امر ساختمان سازی شناخته می شود.

گالوالوم چیست

گالوالوم چیست؟

ویژگی های ورق آلوزینک گالوآلوم

کیفیت سطح ورق آلوزینک گالوآلوم با اسپنگل معمولی و یا ریز شده تولید می شود. سطوح این ورق برای رنگ آمیزی بسیار مناسب هستند. به طوری که ورق گالوالوم رنگی می تواند در دمای 400 و 600 درجه سانتی گراد بدون زنگ زدگی و یا تغییر رنگ، دوام بیاورد. حتی در محیط هایی که 100 درصد رطوبت در آن جا وجود دارد، پس از گذشت 1000 ساعت هیچ گونه زنگ زدگی روی این نوع ورق ایجاد نشد. از جمله مزیت های دیگر این ورق عبارتند از:

  • دوام بالا
  •  مقاومت زیاد در برابر خوردگی
  • داشتن زیبایی ظاهری با اسپنگل های ریز
  • داشتن مقاومت بالا در برابر دما و انعکاس حرارت به دلیل حضور عنصر آلومینیوم
  • بدون نیاز به کروماته به دلیل داشتن سطح محافظ
  • عدم تغییر رنگ در عملیات جوشکاری و دمای بالا

کاربردهای مختلف ورق های گالوالوم

  • استفاده در اجزای ماشین
  • استفاده در لوازم خانگی
  • استفاده در صنعت ساختمان

مشخصات فنی ورق آلوزینک

مشخصات فنی ورق آلوزینک