• به روزرسانی: 1401/07/18
  • بازدید: 9636
کف سازی صنعتی
کف سازی صنعتی می تواند یکی  از دغدغه های اصلی افراد در کارگاه ها، ساختمان های مختلف و سوله ها باشد. روش های مختلفی به منظور کف سازی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند که در ادامه این مقاله بیشتر در مورد این روش ها صحبت می کنیم.

بتن اکسپوز یا کف سازی با بتن

می توان با کمک ماله پروانه ای یا ماله موتوری، اقدام به کف سازی و یا نازک کاری انواع ساختمان های بزرگ صنعتی و غیر صنعتی است. بدین منظور از بتن سخت یا رنگی، اپوکسی یا ارملات و کفپوش های رزینی استفاده می شود تا در نهایت کف سازی و نازک کاری برای سطوح مختلف دارای تردد وسایل نقلیه مختلف از جمله پارکینگ ها، ورزشگاه ها، سوله ها و کارخانه ها و ... انجام گیرد.

کفسازی ماله پروانه سوله

کف سازی صنعتی

ماله پروانه‌ای چیست؟

ماله پروانه ای که با نام ماله موتوری، ماله برقی و هلیکوپتری شناخته می شود؛ یک نوع دستگاه خاص است که به صورت دیزلی، برقی و بنزینی کار می کند. نوع بنزینی ماله پروانه ای، محبوب تر از انواع دیگر است. قطر طول پروانه این ماله ها به سه دسته 60، 90 و 120 سانتی متر تقسیم‌بندی می شوند. کار این دستگاه، صاف کردن و پرداخت سطح بتن می باشد. ماله های پروانه ای، خودشان دارای انواع مختلفی اند، از جمله:

  • ماله پروانه‌ای دستی

این ماله پروانه ای، با کمک دست اپراتور حرکت می کند و اپراتور نیز در کنار این ماله راه می رود.

  • ماله پروانه‌ای سرنشین‌دار

این ماله پروانه ای متفاوت از ماله دستی است. به طوری که اپراتور روی این ماله سوار می شود و می تواند مانند ماشین آن را روی سطح بتن حرکت دهد.

مزایای استفاده از ماله پروانه ای در کف سازی با بتن

ماله پروانه ای می تواند برای جلوگیری از بروز ترک های سطحی روی بتن و یکنواخت تر کردن سطح بتن مورد استفاده قرار گیرد. با کمک این ماله پروانه ای، می توان سطح بتن را به عنوان کف سازی نهایی، صیقلی و صاف کرد.

در برخی از موارد به دلیل عدم وجود استحکام کافی در سطح پوشش داده شده، بتن به سرعت دچار آسیب می شود. در این زمان، لازم است که برای تعمیر و ترمیم این آسیب دیدگی، هزینه و زمان زیادی صرف شود و این موضوع منجر به تعطیلی یک مکان می گردد.

بنابراین، می توان از بتن سخت که با نام کف سازی بتنی نیز مشهور است، برای کف سازی استفاده کرد. البته برای اجرای کف سازی با بتن هم نیاز به رعایت استانداردها و قوانین خاصی است. به طوری که اگر این قوانین به درستی رعایت نشوند، احتمال بروز مشکل و مشاهده ترک های مختلف روی کف ها وجود دارد.

بنابراین، لازم است که برای اجرای کف سازی بتنی، حتما افراد متبحر و باتجربه این کار را در دست بگیرند تا در بلند مدت بتوان کیفیت کف سازی بتنی را تایید و تضمین کرد.

کفسازی سقف

انواع سبک های کف سازی

نکات مهم برای کف سازی

  • وزن سربار:

یکی از نکات بسیار مهم برای کف سازی با بتن، در نظر گرفتن وزن سربار است که می تواند به سقف طبقات پایینی فشار وارد کند و حتی باعث فروریختن آن ها شود. از طرفی نازک بودن لایه بتن ریزی می تواند پس از گذشت زمان باعث ایجاد ترک روی سطوح شود.

بنابراین، برای جلوگیری از به وجود آمدن ترک روی مسیرهای پرتردد، در هنگام بتن ریزی تراکم بتن را افزایش می دهند. سپس، یک لایه پوششی برای جلوگیری از تماس بتن با خاک روی این کف استفاده می شود.

  • سخت کننده بتن:

سخت کننده بتن، یک نوع مواد خاص است که می تواند پس از مرحله بتن ریزی روی سطح کف بتنی استفاده کرد. این سخت کننده ها به شکل پودر هستند و می توانند به صورت رنگی برای سطوح بتن رنگی نیز استفاده شوند.

اگرچه این مواد سخت کننده بتن هستند، اما باید برای استفاده از آن ها نیز علم و استاندارد در نظر گرفته شود.

  • ماله پروانه ای

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، ماله پروانه ای به دو شکل دستی و سرنشین دار قابل استفاده است. زمانی که وسعت کار برای استفاده از این ماله زیاد باشد، بهتر است که از نوع ماله پروانه ای سرنشین دار استفاده کرد که می تواند باعث افزایش دقت، سرعت کار و ظرافت کار می شود.

ماله های پروانه ای، دارای دو سینی هستند که متصل به پروانه های ماله می باشند. وظیفه این سینی ها، زدن سطح بتن و کوبیدن و صاف کردن پس از خارج شدن بتن از شکل خمیری است. پس از اینکه بتن سفت تر شد، می توان آن را برای اجرای یک سطح صیقلی استفاده کرد و مالی زنی مجدد را انجام داد. برای ماله زنی مجدد، از تیغه های ماله استفاده می شود و ممکن است این فرآیند به مدت یک شبانه روز طول بکشد.

پس از انجام کارهای مربوطه، نوبت به انجام کیورینگ و یا عمل آوری بتن است. عمل آوری بتن برای رساندن آن به مقاومت نهایی و پیشگیری از ترک خوردن، استفاده می شود. برای کیورینگ، دستگاه های کاتر روی بتن یک سری شیرهایی را ایجاد می کنند و بتن را به قطعات مساوی تقسیم بندی خواهند کرد.

سپس، برای اینکه پوشش اپوکسی روی بتن ایجاد شود، نیاز است که سطح بتن را تیغه های درشت زبرتر شود. اگر بتن استفاده شده به صورت رنگی باشد، می توان در مرحله نهایی نازک کاری کف سازی، رنگ را به همراه پخش کردن لایه های اپوکسی اضافه کرد.

کفسازی عرشه

ماله پروانه‌ای چیست؟

روش های مختلف کف سازی

  1. روش کف سازی خشک

در این روش ابتدا تراز کردن بتن انجام می شود. سپس، یک ماده سخت کننده بتن به شکل پودری روی سطح بتن پاشیده خواهد شد و ماله زنی با کمک ماله های پروانه ای انجام می گیرد.

  1. روش کف سازی تر

در این روش، به جای اینکه سخت کننده به صورت پودری روی بتن ریخته شود، به همراه ملات مخلوط می شود. سپس، با ضخامت چند سانتی متری روی بتن مرطوب ریخته خواهد شد. در این مرحله، ماله پروانه ای وظیفه صیقلی کردن سطح بتن را دارد.

با کمک استفاده از ماله پروانه ای، می توانید سطح بتن را صاف، یکنواخت و صیقلی کنید. با این کار احتمال خراب شدن سطح بتن و ترک خوردن آن در اثر گذشت زمان وجود ندارد.

محاسبه هزینه بتن ریزی

عوامل مختلفی بر روی تعیین هزینه بتن ریزی کف سوله، پارکینگ و سقف های عرشه فولاد، موثر هستند که عبارتند از:

  • هزینه مربوط به خرید بتن آماده با عیار مشخص
  • هزینه خرید افزودنی های بتن ضروری شامل الیاف و فوق روان کننده
  • هزینه مربوط به اجرای بتن با دستگاه های مجیک، تراز لیزری و ماله پروانه ای
  • هزینه مربوط به اجرای درز کاتر
  • هزینه خرید پمپ
  • انعام بتن آماده

قیمت بتن آماده به صورت روزانه تعیین می شود. هزینه پمپ و انعام، توسط کارخانه فروش بتن اعلام خواهد شد. قیمت افزودنی های بتن نیز مانند خود بتن به ازای هر متر مربع محاسبه می شود که البته نوع افزودنی های مورد استفاده قرار گرفته بر اساس موقعیت جغرافیایی پروژه، میزان بار وارد شده و نوع کاربری کف می تواند متفاوت باشد. دستگاه کاتر نیز وظیفه اجرای درد با فواصل مشخص شده در کف سازی صنعتی را به دنبال دارد.

هزینه های جانبی بتن ریزی

  • در صورتی که نیاز به آرماتوربندی و مش بندی کف باشد، نیاز به پرداخت هزینه خرید میلگرد و بافت آرماتور نیز می باشد.
  • به منظور کنترل کردن تمرکز تنش، در پای ستون ها و دیوارها از فوم استفاده می شود که این فوم حدود 7 الی 10 روز، مرطوب نگه داشته باشید و در نهایت روی آن با پلاستیک پوشانده می گردد.

قیمت کفسازی صنعتی

محاسبه هزینه بتن ریزی

بتن ریزی کف سوله و انبارها

در برخی از واحدهای صنعتی، کارخانه ها، محوطه های پارکینگی و ... تردد ماشین های سنگین و زیاد وجود دارد. در این زمان، نیاز به استفاده از کفپوش های مقاوم و با استحکام بالا و با قیمت مناسب خواهد بود. بهترین پیشنهاد برای کف سازی در این شرایط، استفاده از بتن ریزی با ماله پروانه ای است. با کمک این روش، بتن ریزی با حداکثر استحکام و مقاومت انجام می شود. می توان از افزودنی های مختلفی برای کف سازی سوله ها و انبارها استفاده کرد که عبارتند از:

  • الیاف جایگزین آرماتور
  • ابر روان کننده های پایه کربوکسیلات
  • الیاف پلیمری آجدار
  • الیاف سنتتیک
  • روان کننده
  • ضد یخ بتن
  • ژل میکروسیلیس

این افزودنی که پس از اینکه بتن با عیار مناسب پای کار و پروژه آماده شد، با نسبت مشخص به داخل میکسر ریخته می شوند. در نهایت نیز افزودنی ها روی سطح مورد نظر پهن می شوند. در نهایت نیز با کمک دستگاه مجیک و تراز لیزری، بتن به صورت یک دست، با شیب بندی مورد نظر روی سطح پهن می شود.

پس از پهن شدن بتن، دستگاه ماله پروانه ای شروع به صاف و صیقلی کردن سطح می کند و در نهایت بتن ریزی در کف سوله و انبار تمام می شود. زیبایی، مقاومت خمشی بسیار بالا، طول عمر زیاد و ... از جمله ویژگی های این کف سازی بتنی در سوله های صنعتی و انبارهاست.

هزینه کفسازی بتنی

روش های مختلف کف سازی

کفپوش پلی یورتان چیست؟

کفپوش پلی یورتان به صورت دو جزئی بوده و دارای مقاومت مکانیکی و سایشی زیادی است. به همین خاطر، می تواند به عنوان روکش نهایی در کف سازی های صنعتی استفاده قرار گیرد.

فواید و مزایای انتخاب کفپوش های پلی یورتان

در جنگ جهانی دوم، پلی یورتان به عنوان یک جایگزین مناسب برای لاستیک شناخته شد. در حال حاضر نیز این کفپوش دارای کاربردهای متنوعی است و می تواند به عنوان یک پوشش مورد استفاده قرار گیرد. فواید و مزایای بسیار زیادی برای کفپوش پلی یورتان وجود دارند که باعث محبوبیت این کفپوش شده اند. دوام بسیار بالا و محافظت از سطح دو مزیت کلی این کفپوش ها هستند؛ اما این کفپوش ها دارای مزایای دیگری نیز می باشند که عبارتند از:

تطبیق پذیری

یکی از مزایای کفپوش پلی یورتان این است که می تواند بر روی همه سطوح اجرا شود. فلز، پلاستیک، چوب و هر نوع کف و سطح دیگری می توانند با کمک پلی یورتان پوشش داده شوند.

حفاظت

کفپوش های پلی یورتان می توانند به بهترین شکل از سطح محافظت کنند. در واقع، با قرار گرفتن یک لایه پلی یورتان روی سطح، گویا یک لایه عایق روی سطح قرار گرفته است که اجازه نفوذ آب، روغن و هر چیز دیگری را به داخل نمی دهد. همچنین، این لایه یک لایه ضد رطوبت است و از خوردگی و زنگ زدگی جلوگیری می کند.

کفپوش های پلی یورتان می توانند باعث ایجاد یک سطح صاف و با سختی زیادی شوند که می توانند سطح را از باران، خاک و گل و ... محافظت کنند. کفپوش پلی یورتان با سطح صاف و سختی که ایجاد می کند سطح را در برابر باران، خاک، گل و دیگر دشمنان طبیعی محافظت می کند.

یکی دیگر از مزایای کفپوش پلی یورتان این است که می تواند باعث کاهش صدا و نویز شود. بنابراین، می توان آن ها را در سالن ها و کارخانه های مختلف مورد استفاده قرار داد تا صدای بلند را منعکس نکنند. این کفپوش ها هیچ مواد و بخار مضری را برای انسان و محیط زیست ایجاد نمی کنند. اما در هنگام پوشش دهی با پلی یورتان، کودکان نباید نزدیک این مواد قرار بگیرند، چون خوردن این مواد می تواند برای بدن بسیار مضر باشد.

نظافت آسان پلی یورتان

کفپوش پلی یورتان از جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار می گرفته است. نظافت آسان از جمله مزیت های دیگر این کفپوش است که به دلیل خشک شدن و کیورینگ آن اتفاق می افتد. از دیگر مزیت های کفپوش پلی یورتان می توان به خاصیت بهداشتی آن اشاره کرد. بنابراین، می توان این کفپوش را به عنوان کفپوش پارکینگ، کفپوش مراکز بهداشتی و داروخانه ها، کفپوش های لوکس نمایشگاه ها و ... مورد استفاده قرار داد.

ماله پروانه ای

بهترین کفپوش های صنعتی

کفپوش اپوکسی چیست؟

کف سازی و کفپوش اپوکسی که با نام کفپوش پلیمری و رزینی نیز شناخته می شود، شامل لایه های مختلف اپوکسی هستند که روی کف با عمق نزدیک به 2 میلی متر اعمال می شوند. با توجه به کاربردهای متفاوت این کفپوش ها در صنایع و کارخانه ها، می توان آن ها را با عمق های مختلف پیاده سازی و اجرا کرد؛ اما حداقل عمق این کفپوش ها باید 2 میلی متر باشد.

هر کفپوش اپوکسی و کف سازی که با کمک اپوکسی انجام می شود، دارای دو بخش مختلف که شامل رزین ها و سخت کننده ها هستند، می باشد. بیسفنول A و هاردنر پلی آمینی، ترکیباتی اند که برای کف سازی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

رزین و سخت کننده ها با هم مخلوط می شوند و در نهایت روی سطح اجرا خواهند شد. پس از اجرای این کفپوش، هر یک از ترکیبات موجود در کفپوش به صورت شیمیایی با هم واکنش می دهند و یک کفپوش سخت و محکم را به وجود می آورند. این کفپوش در مقابل آسیب دیدگی و باندینگ بسیار مقاوم خواهد بود. به طوری که می توان این کفپوش را در شرایط محیطی سخت نیز مورد استفاده قرار داد.

کفسازی و کفپوش اپوکسی بسیار قوی است که می توان آن را حتی در سخت ترین شرایط محیط های صنعتی مورد استفاده قرار داد.

کف بتنی سوله

فواید و مزایای انتخاب کفپوش های پلی یورتان

کفپوش اپوکسی چگونه اجرا می شود؟

برای اینکه بتوان کفپوش اپوکسی را اجرا نمود، نیاز است که سطح صاف، صیقلی و تمیز باشد. لازم است که قبل از استفاده از کفپوش اپوکسی برای کف سازی، سطح را تعمیر کنید و هر گونه ترک و تراشه ها را از روی سطح حذف نمایید. همچنین، روغن و چربی نباید روی سطحی که قرار است کفپوش اپوکسی روی آن اجرا شود، وجود داشته باشند.

زمانی که تمامی متریال ها برای اجرای کف سازی صنعتی مخلوط شده اند، باید در زمان کوتاهی و قبل از سخت شدن متریال ها، کفپوش را اجرا کنید. پرایمر نیز می توانند مانند رنگ روی کفپوش اپوکسی مورد استفاده قرار گیرد. اما لازم است که این پرایمر، پس از کوت شدن اپوکسی اعمال گردد. پس از خشک شدن پرایمر، می توان از پین غلطکی یا غلطک ویبره، اپوکسی را به صورت یک لایه نازک روی سراسر فضا ایجاد کنید.

باید در نظر داشته باشید که تمامی مراحل اجرای کف سازی با اپوکسی باید با کمک افراد با تجربه و متبحر صورت گیرد. چرا که اگر این کار به درستی انجام نشود، ظاهر کفپوش اپوکسی اقلا قابل قبول نخواهد بود. به غیر از مشکلات ظاهری، امکان حباب شدن سطح نهایی و جدا شدن آن، در اثر عدم نصب مناسب کفپوش اپوکسی وجود دارد.

بتن کف سازی

مزایای کف سازی با کفپوش اپوکسی

نکات مهم برای قبل از خرید کفپوش اپوکسی

قبل از خرید و نصب کفپوش اپوکسی، حتما به موادی که احتمال ریزش روی کفپوش را دارند، توجه کنید. اگر در مورد این موضوع سوال دارید، می توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید تا مشاوره رایگان در مورد بهترین کفپوش صنعتی داشته باشید. در نظر داشته باشید که در دمای نامناسب، احتمال پوسته پوسته شدن کفپوش صنعتی وجود دارد. به همین خاطر، باید قبل از خرید و نصب این کفپوش، به شرایط دمایی محیط نیز توجه داشته باشید.

مزایای کف سازی با کفپوش اپوکسی چیست؟

کف سازی با کفپوش اپوکسی می تواند نسبت به دیگر روش های کف سازی، مزیت های بسیار زیادی داشته باشد که عبارتند از:

  • یکی از مزایای کف سازی با کفپوش اپوکسی، ایجاد یک سطح براق و شفاف است. این کفپوش می تواند روشنایی یک فضا و منطقه را تا 200 درصد افزایش دهد.
  • کفپوش اپوکسی دارای مقاومت زیاد و طول عمر بالاست. بنابراین، این کفپوش می تواند وزن های سنگین و مداوم را تحمل کند.
  • کفپوش اپوکسی قابلیت اجرای سریع و با سهولت بیشتر را دارد.
  • شستشوی کفپوش اپوکسی بسیار آسان است.
  • خرید کفپوش اپوکسی مقرون به صرفه تر از گزینه های دیگر است.
  • کفپوش های اپوکسی در رنگ ها و مدل های مختلفی به فروش می روند. بنابراین، امکان انتخاب آن ها برای کاربردهای مختلف وجود دارد.
  • کفپوش اپوکسی دارای مقاومت 100 درصدی به آب، لکه های نفت و آلاینده و مواد مختلف است.
  • در صورت نیاز می توان کفپوش های اپوکسی را فرموله کرد تا نسبت به اسیدها نیز مقاوم شوند. در این صورت به این کفپوش ها، کفپوش های ضد اسید نیز می گویند.
  • اگر اجرای کفپوش اپوکسی به صورت تخصصی و اصولی باشد، کیفیت این کفپوش بسیار بالاست. بنابراین، به دلیل بالا بودن مقاومت و طول عمر این کفپوش ها، می توان آن ها را به عنوان یکی از مقرون به صرفه‌ترین گزینه ها شناخت.
  • کفپوش اپوکسی مقاومت بالایی در برابر حرارت و آتش دارد و ضد لغزش است. بنابراین این کفپوش می تواند باعث افزایش ایمنی یک فضا نیز گردد.
  • در صورت نیاز برای ایجاد راهنمایی جهت حرکت و مسیریابی، می توان از الگوهای مختلف جهت رنگ آمیزی کفپوش اپوکسی استفاده کرد.
  • کفپوش اپوکسی، می تواند روی بتن، سنگ، موزاییک و تمامی سطوح قدیمی اجرا شود.

اجرای بتن سوله

کفپوش اپوکسی چگونه اجرا می شود؟

موارد کاربرد کف سازی با کفپوش اپوکسی

کف سازی با کفپوش اپوکسی رواج بسیار زیادی دارد و می توان آن را برای کفسازی سوله ها، کارخانه ها، بیمارستان ها، فروشگاه ها، قنادی و شیرینی پزی، مهد کودک ها و همه مکان های دیگر، مورد استفاده قرار داد. از جمله موارد کاربرد مختلف کف سازی با کفپوش اپوکسی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استفاده از کفپوش اپوکسی ضد اسید برای کارخانه های صنایع شیمیایی و دارویی
  • استفاده از کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال و بهداشتی برای سالن تولید کارخانه های صنایع غذایی و آشامیدنی، مراکز درمانی و بهداشتی، داروخانه ها و ...
  • استفاده از کفپوش اپوکسی برای منازل مسکونی و سالن های چند منظوره
  • استفاده از کفپوش اپوکسی طراحی شده و خاص برای کلوپ های بازی و گیم نت
  • استفاده از کفپوش اپوکسی برای شهربازی و سالن های سرپوشیده
  • استفاده از کفپوش اپوکسی با مقاومت بالا برای کف کارگاه های تعمیر و نگهداری هواپیما و موتور
  • استفاده از کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال و آنتی الکترواستاتیک برای اتاق های استریل، آزمایشگاه ها و بیمارستان ها
  • استفاده از کفپوش اپوکسی فرآوری شده برای سالن های نیروگاه های هسته ای
  • استفاده از کفپوش اپوکسی برای کف سازی مناسب برای سالن های خدمات تعمیر و نگهداری خودرو
  • استفاده از کفپوش اپوکسی لوکس و خاص برای کف پارکینگ ها
  • استفاده از کفپوش اپوکسی با تنوع رنگ زیاد برای ساختمان و دفاتر کار و فروشگاه ها
  • استفاده از کفپوش اپوکسی برای ورزشگاه ها و سالن های ورزشی
  • استفاده از کفپوش اپوکسی برای کفسازی مدرسه و مهد کودک رنگارنگ
  • استفاده از کفپوش اپوکسی برای کف سازی کردن لوکس تالارها و سالن های همایش

تفاوت کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان چیست؟

کفپوش پلی یورتان و کفپوش اپوکسی، از جمله انواع کفپوش های صنعتی هستند که تفاوت های زیادی بین آن ها وجود دارد. تفاوت های میان این دو نوع کفپوش باعث ایجاد شرایط متفاوت برای اجرای آن ها می شوند. شاید در برخی از تبلیغات، شاهد قید کردن عدم وجود تفاوت بین کفپوش اپوکسی و پلی یورتان باشیم. اما در واقع همه کفپوش های اپوکسی و پلی یورتان دارای تفاوت هایی که در ادامه ذکر می کنیم، هستند.

کف ماله پروانه

موارد کاربرد کف سازی با کفپوش اپوکسی

تفاوت های عملکردی میان کفپوش پلی یورتان و اپوکسی

اولین گروه از تفاوت های میان کفپوش اپوکسی و پلی یورتان، تفاوت های عملکردی هستند. کفپوش های اپوکسی، نسبت به پلی یورتان، با دوام تر و سخت تر هستند. قدرت فشرده سازی کفپوش اپوکسی بیشتر از کفپوش پلی یورتان است و این موضوع این کفپوش را به گزینه مناسبی برای کف سازی در مکان های سنگین تبدیل کرده است. 

در مقابل آن، کفپوش پلی یورتان نرم تر از کفپوش اپوکسی خواهد بود. این کفپوش دارای مقاومت بیشتری در برابر ضربه، خراش و ساییده شدن است. تمامی خصوصیات مثبت پلی یورتان سبب می شود که آن به یک گزینه خوب برای کف سازی در اتاق های انجماد و سردخانه ها (با دمای 30 درجه زیر صفر) تبدیل شود.

کفپوش پلی یورتان به دلیل داشتن خاصیت ضد آب و ضد خش، می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای پارکینگ های بزرگ و چند منظوره باشد.

کفپوش پلی یورتان و اپوکسی، اگر در برابر تماس مواد شیمیایی قرار گیرند، رفتارهای متفاوتی را از خودشان نشان می دهند. کفپوش پلی یورتان، می تواند گزینه خوبی برای کف سازی در صنایعی (صنایع تولید شیر، پنیر و لبنیات) باشد که در معرض اسید لاکتیک قرار دارند. این در حالی است که کفپوش های اپوکسی می توانند در معرض اسید لاکتیک با زرد شدن و خوردگی مواجه شوند. اما باید در نظر داشت که امروزه با وجود فرموله کردن کفپوش اپوکسی، می توان آن را با اسید لاکتیک هم مقاوم کرد.

در صنایعی که کفپوش در معرض اسید سولفوریک قرار می گیرد، بهتر است که از کفپوش اپوکسی استفاده شود. توضیحات ذکر شده در مورد کاربردهای عملکردی کفپوش اپوکسی و پلی یورتان، مثال هایی از این قبیل بودند. اما شما بهتر است که برای اطلاع از بهترین کفپوش برای کارخانه و شرایط سوله و کارگاه خودتان، با کارشناسان شرکت مشورت کنید.

بتن سوله ماله پروانه

کف سازی صنعتی چگونه انجام می شود؟

تفاوت در نحوه استفاده از کفپوش پلی یورتان و کفپوش اپوکسی

به غیر از تفاوت های عملکردی میان کفپوش پلی یورتان و کفپوش اپوکسی، تفاوت هایی نیز در نحوه استفاده وجود دارند. کفپوش پلی یورتان نسبت به رطوبت حساسیت بسیار زیادی را نشان می دهد و ممکن است در صورت تماس با آب، دچار مشکلات مختلفی شود. این در حالی است که کفپوش اپوکسی نیز به رطوبت حساس است، اما این حساسیت به اندازه کفپوش پلی یورتان نیست. بنابراین، در زمانی که محیط دارای رطوبت زیادی باشد، بهترین راهکار استفاده از کفپوش اپوکسی است.

امکان افزایش یا کاهش دوره کیورینگ در کفپوش های پلی یورتان وجود دارد. بنابراین، پیمانکاران می توانند کفپوش پلی یورتان را در زمان کوتاه تری و حتی به مدت 3 روز نصب کنند. این در حالی است که امکان اجرای کفپوش اپوکسی در کوتاه ترین زمان ممکن وجود ندارد و زمان نصب این نوع کفپوش معمولا 7 روز است.

اجرای کفپوش پلی یورتان، کار سخت تری نسبت به کفپوش اپوکسی است. چرا که این کفپوش به رطوبت بالا حساس است و باید با دقت بیشتری در محل پروژه نصب شود.

تفاوت در قیمت کفپوش اپوکسی و پلی یورتان

قیمت کفپوش اپوکسی و پلی یورتان بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود. چرا که تنوع بالایی از این کفپوش ها در بازار وجود دارند و هر کدام دارای ویژگی ها و خصوصیات فنی خاصی هستند. بنابراین، به جای اینکه به دنبال خرید ارزان کفپوش صنعتی باشید، باید به دنبال خرید کفپوشی باشید که نیازهای شما را برطرف می کند.

کف سازی مناسب کارخانه

به منظور کف سازی در کارخانه، نیاز به انتخاب کفپوش های صنعتی مناسب است. کفپوش های صنعتی برای کارخانه ها باید دوام، مقاومت بالا در برابر آتش و نشت را داشته باشند. همچنین، لکه ها و آلاینده ها نبایند روی کف کارخانه تاثیر بدی بگذارند.

هر نوع کفپوشی که برای کف سازی مورد استفاده قرار می گیرد، دارای معایب و مزیت های متفاوتی است و باید بر اساس شرایط و نیاز کاربر، اقدام به انتخاب یکی از بهترین کفپوش ها نمود. کفپوش های اپوکسی یکی از بهترین گزینه ها برای کف سازی سوله ها و کارخانه ها محسوب می شوند. چرا که این نوع کفپوش نسبت به کفپوش های موجود در بازار، مزیت های بیشتر و کمبودهای کمتری دارد.

به هر حال اگر قصد اجرای کفپوش اپوکسی برای کف سازی صنعتی را دارید، باید در مورد معایب و مزایای این کفپوش ها نیز اطلاعات کافی کسب کنید. کفپوش اپوکسی در گروه کفپوش های براق قرار می گیرد و جزء کفپوش های حرفه ای و جذاب است. سطح کفپوش اپوکسی صاف، صیقلی و زیباست. به دلیل صاف بودن سطح این کفپوش، به راحتی امکان نظافت و نگهداری از کف کارخانه وجود دارد. آلودگی ها و کثیفی هایی که روی کفپوش اپوکسی ایجاد می شوند، می توانند به راحتی تمیز گردند.

بتن ارزان سوله

تفاوت کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان چیست؟

 هزینه تمام شده اجرای کفپوش اپوکسی

شاید امکان محاسبه دقیق هزینه های تمام شده برای اجرای کفپوش های مختلف وجود داشته باشد؛ اما برای محاسبه هزینه تمام شده اجرای کفپوش اپوکسی نیاز به در نظر گرفتن معیارهای مختلفی است. هزینه نصب کفپوش اپوکسی، از جمله هزینه های جانبی برای اجرای این کفپوش هاست.

هزینه کفپوش اپوکسی برای کف سازی، بسیار مقرون به صرفه است. دلیل این موضوع هم طول عمر بالا، پایین بودن هزینه های تعمیر و نگهداری کفپوش و عوامل مختلف دیگر مانند قیمت اصلی کفپوش هاست.

انواع کف سازی عرشه فولادی

کاربردهای مختلف کف سازی صنعتی

مقاومت کفپوش اپوکسی

یکی از مزیت های کفپوش اپوکسی این است که نسبت به هر نوع ماده ای مقاومت خوبی از خودش نشان می دهد. مقاومت کفپوش اپوکسی در برابر سفید کننده ها، مواد شیمیایی، پاک کننده ها و ... بسیار عالی و فوق العاده است. به همین خاطر، کفپوش اپوکسی می تواند برای کف سازی گاراژها و سوله های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

کفپوش اپوکسی در برابر حرارت، آب و دیگر آلاینده ها نیز از خودش مقاومت خوبی نشان می دهد. یکی از غیرقابل نفوذترین کفپوش های موجود در بازار، این کفپوش است. به دلیل اینکه این کفپوش نسبت به باکتری و میکروب ها نیز مقاوم است، می تواند بهترین نوع کف سازی برای فضاهای بهداشتی و کلینیک های پزشکی محسوب شود.

 دوام کفپوش اپوکسی

بدون شک یکی از دلایل محبوبیت کفپوش اپوکسی، طول عمر و دوام بالای این کفپوش هاست. تنها ماده ای که ممکن است به کفپوش اپوکسی آسیب وارد کند، بتنی است که در زیر کفپوش قرار گرفته است. این در حالی است که کفپوش اپوکسی به هر حال به بتن ریزی نیاز دارد. برای رفع خطر خرابی کفپوش اپوکسی در اثر بتن، می توان از دستگاه ماله پروانه ای استفاده کرد.

همانطور که وجود بتن در کفپوش اپوکسی ضروری است، کفپوش اپوکسی نیز می تواند باعث افزایش دوام بتن نیز شود. کفپوش های اپوکسی با سرعت زیاد و سهولت بیشتر قابل اجرا در سطوح صیقلی کارخانه می باشند.  ک

محافظت در کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی می تواند با ایجاد مقاومت در برابر رطوبت، لکه ها، گریس ها و ترک ها، از کفپوش محافظت کند. با توجه به اینکه این کفپوش به راحتی تمیز می شود و نیاز به شستشوی آن در بلندمدت کاهش پیدا می کند، می توان هزینه های ناشی از تعمیر و تمیز کردن این کفپوش را کاهش داد. این مزیت کفپوش اپوکسی در کنار طول عمر بالا، محافظت از مواد مضر مختلف و ... می تواند این کفپوش را به یک کفپوش اقتصادی و مقرون به صرفه تبدیل کند.

طول عمر کفپوش اپوکسی

در صورتی که کفپوش اپوکسی به درستی اجرا شده باشد، می تواند نسبت به دیگر انواع کفپوش های موجود در بازار طول عمر بیشتری داشته باشد. نصب کفپوش اپوکسی به عنوان کف سازی در کارخانه ها و سوله های صنعتی، می تواند باعث شود تا چندین دهه بتوانید بدون ترک خوردن و کنده شدن آن، شاهد زیبایی و دوام این کفپوش ها باشید. بنابراین، در کنار دوام بالای کفپوش اپوکسی، طول عمر بالای این کفپوش باعث محبوب شدن آن در محیط های صنعتی و تجاری گشته است.

تنوع در کفپوش اپوکسی

اگر به دنبال زیبایی کف های ساختمان ها، کارخانه ها سوله ها هستید، قطعا کفپوش اپوکسی می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. این کفپوش دارای تنوع بالایی در رنگ است و اجازه خرید بهترین کفپوش را متناسب با دکوراسیون داخلی فراهم می کند. درخشش بی نظیر، شفافیت بسیار زیاد و زیبایی فوق العاده، از جمله مزیت های کفپوش اپوکسی از نظر ظاهری است.

کفپوش اپوکسی می تواند مطابق با درخواست مشتری و یا در صورت نیاز با طرح های فرهنگی و شاخص سفارش داده شود. تنوع بالا در طرح، رنگ و مدل این کفپوش ها باعث می شود که بتوانید برای تغییر دکوراسیون، یک گزینه مقرون به صرفه داشته باشید.

روشنایی و انعکاس نور در کفپوش اپوکسی

در محیط هایی که نیاز به نور و روشنایی کافی می باشد، می توان از کفپوش اپوکسی استفاده کرد. این کفپوش می تواند باعث منعکس شدن نور در گاراژ ها و سوله های صنعتی گردد.

کاربردکف سازی ماله پروانه

کف سازی با بتن

کف سازی با بتن الیافی؛ روشی نوین برای کف سازی

یکی از روش های رایج و نوین برای کف سازی بتنی، استفاده از بتن الیافی است. این روش به عنوان یک روش نوین برای کف سازی بتنی شناخته می شود که می تواند بهترین گزینه برای کف سازی نیز محسوب شود. چرا که در این روش، از الیاف های تقویت کننده و مواد افزودنی استفاده می شود و میزان استفاده از این مواد نیز بر اساس نیاز کاربر و شرایط خاص محل قابل انتخاب است.

با کمک کف سازی با بتن الیافی، می توان کف ساختمان را با قیمت مناسب و سرعت بالا اجرا کرد. کفپوش های بتنی الیافی، دایا سطح صاف، صیقلی  زیبایی هستند. به همین خاطر، می توانند بهترین بستر برای اجرای کفپوش اپوکسی، کفپوش پلی یورتان و یا خطوط ترافیکی و علائم باشند.

با توجه به مقاومت بالای بتن های الیافی، این نوع از کفسازی در ساختمان می تواند برای فضاهایی که نیاز به مقاومت زیاد دارد، انجام است. کفسازی پارکینگ ها، سوله ها، انبارها و ... از جمله کاربردهای کفسازی با بتن الیافی است که به دلیل مقاومت بالای این روش انجام می گیرند.  کف سازی بتنی الیافی را می توان به عنوان بتن ریزی عرشه فولادی و در سایر صنایع نیز مورد استفاده قرار داد.

در سال های گذشته، تحقیقات مختلفی پیرامون نحوه افزایش مقاومت و کارایی بتن ها صورت گرفته است. طبق تحقیقات، بهترین روش به منظور افزایش مقاومت و کارایی، اضافه کردن افزودنی های بتنی است. در حال حاضر، می توان به جای آرماتور از الیاف استفاده کرد. چرا که با کمک این الیاف می توان هزینه های ناشی از پروژه را کاهش داد و همچنین، طول عمر و مقاومت بتن را نیز افزایش داد. بتن های تقویت شده با الیاف که جایگزین آرماتور می شوند، می توانند بهترین گزینه برای هر نوع کاربری باشند.

 به منظور اجرای بتن الیافی بسته به نوع کاربری پروژه نیاز است که بتن های تازه با ضخامت 8 تا 10 سانتی متر پای کار مورد استفاده قرار گیرند. نیروهای اجراکننده کف سازی، می توانند با قالب بندی، کروم بندی و شیب بندی تایید شده توسط کارفرما، نقاط مبنا را برای بتن ریزی آماده کنند.

الیافی که برای تقویت بتن مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند شامل پلی پروپیلن، سنتتیک، فلز، الیاف های پلیمری آجدار و ... باشند. به منظور اضافه کردن این الیاف ها، می توان آن ها را به داخل تراک میکسر اضافه کرد تا تمامی مواد پس از گذشت چند دقیقه با هم ترکیب شوند.

پس از اینکه بتن الیافی در میکسر آماده شد، از داخل تراک میکسر با کمک پمپ روی سطح مورد نظر ریخته خواهد شد. کارگران نیز بتن را با کمک روش های مناسب پهن می کنند و در نهایت می توان با کمک دستگاه تراز لیزری و مجیک، شیب بندی مناسب را به دست آورد.

پس از اینکه بتن الیافی روی سطح مورد نظر پهن شد، نوبت به استفاده از دستگاه ماله پروانه ای است. این دستگاه می تواند در 10 ساعت، روی سطح بتن الیافی را صاف و صیقلی یا به اصطلاح پرداخت کند. با کمک ماله پروانه ای برقی و پرداخت بتن، می تواند شاهد افزایش تراکم و مقاومت بتن الیافی بود.

بتن الیافی به عنوان یکی از بهترین بسترها برای کف سازی با اپوکسی محسوب می شود. اما می توان این بتن را به عنوان کف سازی نهایی نیز مورد استفاده قرار داد. از مزیت های بتن الیافی این است که به هیچ وجه دچار آسیب، ترک خوردگی و یا شکست نمی شود.

برای پارکینگ هایی که ترافیک بالایی دارند، می توان از بتن الیافی استفاده کرد. با توجه به اینکه امکان اجرای خطوط ترافیکی روی این بتن ها وجود دارد، می توان این کار را برای حفظ زیبایی کفپوش ها انجام داد. از دیگر کاربردهای بتن الیافی، می توان به کف سازی سوله ها و باراندازها اشاره کرد. چرا که در این فضاها تردد ماشین های سنگین بسیار زیاد است و مقاومت کفپوش باید تا حد زیادی تامین شود.