• به روزرسانی: 1401/07/17
  • بازدید: 6846
تولیدکننده سقف عرشه فولادی
همه چیز در مورد شرکت تولید کننده سقف عرشه فولادی

در حال حاضر، شرکت های مختلفی در زمینه تولید سقف عرشه فولادی فعال اند که از واحدهای مختلفی از جمله تولید، واحد تحقیق، واحد توسعه، واحد طراحی و محاسبه تشکیل شده اند. در این شرکت ها، نیاز به تولید عرشه های فولادی باکیفیت و کنترل کیفی شده خواهد بود. در ادامه این مطلب قصد داریم در مورد هر یک از واحدهای شرکت تولید کننده سقف عرشه فولادی بیشتر صحبت کنیم.

شرکت تولیدکننده عرشه فولادی

شرکت تولید کننده عرشه های فولادی

سقف عرشه فولادی چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد واحدهای مختلف شرکت تولید کننده سقف عرشه فولادی صحبت کنیم، باید در مورد این نوع سقف بیشتر بدانیم. سقف عرشه از چهار بخش مختلف تشکیل شده است که عبارتند از:

  • ورق گالوانیزه فولادی U شکل
  • گل میخ
  • بتن
  • آرماتور

سقف عرشه فولادی می تواند در سازه های بتنی و فولادی مورد استفاده قرار گیرد، بدون اینکه وزن زیادی را به همراه داشته باشد. به همین خاطر، برای اجرای این نوع سقف نیازی به قالب بندی نیست.

واحد محاسبه و طراحی

در واحد محاسبه و طراحی، کار طراحی سقف عرشه فولادی انجام می شود. در این مرحله مهندسین خبره و باتجربه، کار تولید نقشه های سازه ای را انجام می دهند. در این نقشه ها ابعاد و مقطع های ورق های گالوانیزه، ابعاد و فاصله نصب برش گیرها و ... به طور دقیق تعیین می شوند.

واحد تولید

پس از اینکه نقشه در واحد محاسبه و طراحی، طراحی شد واحد تولید شروع به کار می کند. در واحد تولید از ورق های گالوانیزه با کیفیت استفاده می شود تا کیفیت محصول نهایی افزایش پیدا کند. در این واحد، از دستگاه های مدرن استفاده می شوند که می توانند ورق های گالوانیزه سرد نورد شده فولادی را به صورت U شکل تولید کنند.

واحد کنترل کیفیت و انبار

یکی دیگر از بخش های مهم در شرکت تولید کننده سقف عرشه فولادی، واحد کنترل کیفیت و انبار است. واحد کنترل کیفیت، همانطور که از نامش مشخص است، وظیفه کنترل کردن و نظارت بر روی مراحل تولید و متریال های مصرفی و محصول نهایی تولید شده را دارد. تمامی استانداردهای دنیا با کمک متخصصین واحد کنترل کیفیت، در نظر گرفته می شوند تا محصول نهایی با کیفیت عالی روانه بازار شود. اگر در این واحد، کیفیت قطعه یا محصولی مورد تایید نباید، آن قطعه از خط تولید حذف می شود.

اما اگر کیفیت قطعه مورد تایید واحد کنترل کیفیت باشد، قطعه به انبار تحویل داده خواهد شد. در واحد انبار لازم است که تمامی سفارش ها، به صورت مشخص بسته بندی شوند. سپس، در نهایت سقف های عرشه فولادی با جرثقیل به محل اجرای پروژه انتقال پیدا خواهند کرد.

واحد پژوهش

برای تولید بهترین سقف عرشه فولادی، نیاز به کسب اطلاعات جدید و به روز است. در واحد پژوهش مهندسین دانش و تکنولوژی های جدید را استخراج می کنند و این دانش را مطابق با استانداردها و قوانین روز، به طراحان شرکت تولید کننده سقف عرشه فولادی گزارش می دهند.

قیمت تولیدعرشه فولادی

قیمت تولید انواع عرشه فولادی

قیمت سقف در شرکت تولید کننده سقف عرشه فولادی

قیمت سقف عرشه فولادی، بر اساس کیفیت ورق های گالوانیزه و مقدار ورق های استفاده شده در این نوع سقف، تعیین می شود. با توجه به اینکه قیمت مواد اولیه از جمله ورق U شکل، بتن، گل میخ، میلگردها و ... به صورت روزانه تعیین می شوند و این قیمت ها نیز بر روی قیمت سقف های عرشه فولادی تاثیر می گذارند؛ لازم است که قیمت این محصولات به صورت روزانه استعلام گرفته شود.

مراحل مختلف تولید سقف عرشه فولادی و حمل و دپو

ورق عرشه های فولادی، می تواند با روش رول فرمینگ در کارگاه فرم داده شود. سپس، می توان این ورق ها را برای ارسال به محل اجرای پروژه، در فضای کوچکی دپو کرد. عرشه ها با کمک تاور و یا جرثقیل، در تراز مورد نظر خودشان مطابق با نقشه قرار می گیرند. تا زمانی که عرشه های فولادی روی تراز ثابت نشده اند، امکان بارگذاری، راه رفتن و یا انجام هر گونه فعالیت روی آن وجود ندارد. به طور خلاصه، می توان مراحل تولید سقف عرشه فولادی، حمل و دپو را به شرح زیر بیان کرد.

  • بازرسی ابعادی از عرشه ها
  • قرار دادن و نصب کردن ورق عرشه های فولادی بر روی اسکلت های فلزی یا بتنی
  • انجام برشکاری و سوراخ کاری در ورق ها
  • تثبیت کردن عرشه ها بوسیله میخ چاشنی انفجاری
  • شروع جوشکاری گل میخ
  • نصب فلاشینگ به منظور حفظ بتن
  • نصب گل میخ بر روی تیرهای اصلی و فرعی با نظم مورد نظر

نکته بسیار مهم: نصب گل میخ ها، مطابق با نقشه های اجرایی انجام می شود. همچنین، تعداد گل میخ های مورد نیاز برای هر تیر، با توجه به طراحی تیر می تواند متفاوت باشد.

  • اجرای بازشوها مطابق نقشه اجرایی تعیین شده
  • بتن ریزی و صاف کردن سطح بتن

نکته مهم: در این مرحله لازم است از عدم انباشتگی بتن روی عرشه های فولادی اطمینان حاصل کرد.

پس از انجام مراحل ذکر شده، نیاز است که برخی از اقدامات فقط در صورت نیاز انجام شوند که عبارتند از:

  • نبشی کشی کنسول ها
  • نبشی کشی محل اتصال عرشه ها به دیوارها
  • استفاده از میلگردهای حرارتی، حرق و یا تقویتی

انواع سقف عرشه فولادی

انواع سقف های عرشه فولادی

انواع سقف های عرشه فولادی قابل تولید

سقف عرشه فولادی می تواند به دو شکل، یعنی یا به صورت قالب ماندگار و یا به صورت المان کششی طراحی و تولید شود. افرادی که اقدام به خرید و اجرای سقف عرشه فولادی می کنند، باید توجه داشته باشند که عرشه های فولادی که به عنوان قالب ماندگار طراحی شده اند را به عنوان آرماتور کششی استفاده نکنند. همچنین، امکان استفاده از عرشه های فولادی که به عنوان المان کششی طراحی شده اند، برای بتن ریزی وجود ندارد.

نتیجه گیری

فارغ از تمامی موضوعات ذکر شده در مورد تولید سقف عرشه فولادی، بسیار مهم است که شرکت تولید کننده این سقف ها، به استانداردهای طراحی و تولید دو نوع عرشه های فولادی توجه داشته باشد. همچنین، فرد مجری عرشه های فولادی نیز باید در هنگام انتخاب عرشه های فولادی به ضخامت مناسب و مورد نیاز پروژه خود توجه بیشتری داشته باشد.