• به روزرسانی: 1401/08/10
  • بازدید: 8188
مشخصات ورق عرشه فولادی
فرم های ورق عرشه فولادی

برای فرمینگ ورق گالوانیزه عرشه فولادی، لازم است که میزان برجستگی و آج فرمینگ مورد بررسی قرار گیرد. آج های ورق عرشه فولادی با نام نک شناخته می شوند که وظیفه ایجاد درگیری بیشتر بین بتن و سقف را برعهده دارند.

ورق گالوانیزه عرشه فولادی علاوه بر اینکه دارای نقش قالب است، می تواند به عنوان میلگرد کششی خمش مثبت دال نیز مورد استفاده قرار گیرد. رفتار مرکب در عرشه های فولادی، می تواند به طراحی آج ها، شکل هندسی آن ها، نحوه قرارگیری روی عرشه ها و میزان برآمدگی آج ها بستگی داشته باشد.

در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد رول فرمینگ ورق عرشه فولادی و جزئیات آن صحبت کنیم. شما نیز می توانید در صورت نیاز به مشاهده جداول وزنی ورق عرشه فولادی پس از فرم دهی، می توانید روی این لینک کلیک نمایید.

مشخصات فرمینگ ورق عرشه فولادی

مشخصات فرمینگ ورق عرشه فولادی

رول فرمینگ چیست؟

رول فرمینگ یکی از روش های رایج برای دادن فرم به انواع ورق های فلزی از جمله ورق آهن، ورق استیل، آلومینیوم و ... می باشد که با دو روش نورد سرد و گرم انجام می شود. برای استفاده از این روش لازم است که ورق ها روی غلطک که روی شافت های یاتاقان دار مهار شده است، قرار گیرند. روش سرد برای فرم دهی به ورق ها با ضخامت پایین و روش گرم برای فرم دهی به ورق ها با ضخامت بالا استفاده می شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، فایل اتوکد رول فرمینگ را دانلود نمایید.

رول فرمینگ ورق برای عرشه فولادی

مزایای رول فرمینگ ورق برای عرشه فولادی

مزایای رول فرمینگ نسبت به روش های سنتی

تولید ورق عرشه فولادی با کمک رول فرمینگ نسبت به روش های سنتی مزیت های زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به سرعت بالا و عدم نیاز به اپراتور اشاره کرد. اپراتور برای بسته بندی و دپوی این ورق ها فعالیت می کند. به همین خاطر، هزینه های تولید این ورق ها بسیار کاهش پیدا می کند.

برای درک بهتر افزایش سرعت در این روش، باید بگوییم که برای تولید یک ورق به شکل ناودانی می توان با کمک رول فرمینگ با سرعت 60 متر بر دقیقه این ورق ها را تولید کرد. این میزان از سرعت تولید ورق های عرشه فولادی، حدود 10 برابر سریع تر از روش های سنتی است. از دیگر مزیت های رول فرمینگ می توان به تولید محصول باکیفیت بالا و یکنواخت اشاره کرد که در روش های سنتی کمتر شاهد آن بوده ایم.