• به روزرسانی: 1401/08/15
  • بازدید: 9386
مشخصات فنی ورق های شیروانی
مشخصات فنی ورق شیروانی

ورق های شیروانی از جمله ورق های فلزی اند که با دیتیل ها و جزئیات مختلفی قابل تهیه می باشند. قبل از اینکه نیاز به اجرای عملیات فرم دهی ورق فولادی باشد، لازم است که نوع فرمینگ درخواستی مشتری بررسی شود. چرا که جزئیات و دیتیل فرمینگ های هر کارخانه می تواند با هم تفاوت داشته باشند همچنین، لازم است که عرض مفید ورق های شیروانی به صورت استاندارد انتخاب شود. هر چه عرض مفید ورق های شیروانی بیشتر باشد، هزینه خرید ورق ها نیز کاهش پیدا می کند.

با این حال افزایش عرض مفید می تواند باعث کاهش خاصیت هدایت باران به سمت پایین شود. چرا که در این صورت، ارتفاع گام کاهش پیدا می کند. زمانی هدایت آب باران به صورت اصولی انجام می شود که قله یا ارتفاع گام بیشتر باشد.  فارغ از این موضوعات توجه به انواع طرح های ورق های شیروانی و مشخصات آن ها، می تواند یکی از مهم ترین اصول قبل از خرید این ورق ها باشد. به همین خاطر، در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد طرح های مختلف این ورق صحبت کنیم.

 

ورق سینوسی کرکره ای

دیتیل جزییات ورق سینوسی کرکره ای

جزییات فرم دهی ورق سینوسی کرکره ای چیست؟

ورق شیروانی کرکره سینوسی

یکی از طرح های ورق های شیروانی، طرح سینوسی کرکره ای است که جزء قدیمی ترین فرم های طرح شیروانی شناخته می شود.  به دلیل مزایای این نوع ورق، این محصول کاربردهای بسیار متنوعی را از آن خودش کرده است. کارگاه های ساختمانی، زمین های کشاورزی، باغ ها، سوله های صنعتی و ... از جمله فضاهایی اند که معمولا از این نوع ورق استفاده می کنند.

با کمک روش نورد سرد و دستگاه رول فرمینگ، می توان اقدام به تولید ورق شیروانی کرکره ای سینوسی کرد. این نوع ورق می تواند دوام خوبی داشته باشد و مقدار زیادی بار برف را تحمل کند. همچنین، این ورق سبک و دارای طراحی زیبا بوده و می تواند برای انواع ساختمان ها مناسب باشد. بنابراین، یکی از بهترین ورق ها برای ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری است.

ورق ذوزنقه ای

 

دیتیل جزییات ورق ذوزنقه ای

فرم ذوزنقه تیپ یک و تیپ دو

دیتیل ورق ذوزنقه ای عرض یک متر

فرم ذوزنقه ای با عرض مفید یک متر

فرم دهی ورق ذوزنقه ای

طرح ذوزنقه ای یکی از انواع روش های فرمینگ ورق های رنگی است که می تواند برای ایجاد موج های مربعی مورد استفاده قرار گیرد. ورق ذوزنقه ای قرمز رنگ، کاربردهای بسیار زیادی در امر ساختمان سازی دارد و می تواند به عنوان پوشش سقف شیروانی مورد استفاده قرار گیرد. این نوع ورق که در عرض 100 و 125 سانتی متری تولید می شود، می تواند برای حصار دور زمین ساختمان در حال ساخت، سوله ها، سقف ویلاها و ... مورد استفاده قرار گیرد.

ورق شادولاین کرکره ای

دیتیل جزییات ورق شادولاین

جزییات فرم دهی ورق شادولاین

ورق شیروانی شادولاین

ورق های شیروانی شادولاین از ورق های رنگی تولید می شوند. این ورق ها دارای وزن کم و مقاومت بالا در مقابل رطوبت می باشند و نصب آن ها نیز بسیار سریع و آسان است. از مزیت های دیگر این نوع ورق می توان به مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی اشاره کرد. این ورق ها هم به صورت شیروانی و هم به صورت دیواری قابل استفاده هستند.

طرح شادولاین برای ورق های شیروانی، یک طرح کلاسیک و مشابه با ذوزنقه است. به همین خاطر، زیبایی منحصر به فردی را به نما خواهد داد. در این طرح دو قله کنار هم قرار دارند. این نوع ورق می تواند گزینه منحصر به فردی برای پوشش سقف هایی که همواره در معرض برف، باران و رطوبت هستند، باشد.

ورق طرح سفال پالرمو

 

دیتیل جزییات ورق طرح سفال پالرمو

جزییات فرم دهی ورق طرح سفال پالرمو

ورق طرح پالرمو شیروانی

ورق طرح پالرمو شیروانی، یکی از انواع ورق های موجود در بازار است. در واقع، یکی از زیباترین طرح های ورق های شیروانی، طرح پالرمو است. این نوع ورق های شیروانی، دارای طرح سفال هستند و نسبت به سایر طرح های ورق ارزان قیمت تر و سبک تر نیز می باشند. در شمال کشور ایران، از این نوع ورق شیروانی برای ساخت ویلاها و آلاچیق ها استفاده می شود.

ورق طرح سفال ژنوا

 

دیتیل جزییات ورق طرح سفال ژنوا

جزییات فرم دهی ورق طرح سفال ژنوا

ورق طرح سفال ژنوا

ورق طرح سفال ژنوا یکی از انواع ورق های موجود در بازار است که تفاوت بسیار زیادی با ورق های سفالی دارد. این نوع ورق ها اگرچه ظاهری مشابه با ورق های سفالی دارند، اما سبک وزن تر هستند و با سهولت بیشتری قابل نصب می باشند. هزینه نصب ورق های شیروانی طرح سفال ژنوا بسیار پایین تر از انواع ورق های دیگر خواهد بود. این نوع ورق دارای معایب ورق های سفالی نیست. از جمله مزیت های این نوع ورق شیروانی می توان به مقاومت بالا در برابر خوردگی، ضربه و شکستگی اشاره کرد. در تصویر فوق می توانید مشخصات ورق های شیروانی سفال ژنوا را مشاهده کنید.

ورق نما لمبه دامپا

دیتیل ورق لمبه دامپا

جزییات فرم دهی ورق دامپا-لمبه

فرم دهی ورق شیروانی با طرح دامپا-لمبه

ورق دامپا که با نام لمبه نیز شناخته می شود، یک نوع ورق فلزی است که معمولا از ورق های رنگی تولید می شود. این نوع ورق دارای موج های مسطح و مستطیل شکل بوده و زیبایی فوق‌العاده‌ای را از آن خودش کرده است. از جمله مزیت های این ورق شیروانی می توان به زیبایی بالای این ورق ها اشاره کرد. این ورق ها وزن سبکی و مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند.

از جمله کاربردهای این ورق شیروانی می توان به استفاده در سقف های داخلی و یا سقف های کانکسی اشاره کرد. در بازار کشور ایران به ورق های شیروانی دامپا، ورق لمبه نیز گفته می شود. از جمله پرکاربردترین ورق های دامپا موجود در بازار کشور ایران می توان به ورق دامپا قهوه ای سوخته با ضخامت 0.40 میلی متر و ورق های بدون رنگ با ضخامت 0.60 میلی متر اشاره کرد.

ورق های دامپا از قدیم تا به امروز برای ساخت سقف های شیروانی، ویلاها و سقف های بیرونی ساختمان و پارکینگ، مورد استفاده قرار می گرفته اند. ورق های دامپا با رنگ قهوه ای سوخته می توانند برای پارکینگ های بزرگ مانند پارکینگ فروشگاه ها و تالارها، سقف سالن های سینما و کنفرانس مورد استفاده قرار گیرند. این نوع ورق می تواند به سقف زیبایی خاصی ببخشد و آن را از یکنواختی خارج کند. بنابراین، می توان آن را برای تکمیل دکوراسیون فضای نمای خارجی مورد استفاده قرار داد.

 

 

دیتیل جزییات ورق های فولادکبیر

دیتیل کلیه فرمینگ های ورق فولادی

جمع بندی

ورق های شیروانی از جمله ورق هایی اند که می توانند برای ساختمان سازی و صنعت مورد استفاده قرار گیرند. در صورتی که قصد خرید ورق های شیروانی را دارید می توانید با کارشناسان مجموعه فولاد کبیر در ارتباط باشید تا از قیمت این نوع ورق نیز مطلع شوید.